Hoe goed is uw organisatie voorbereid op uitval van telecommunicatie?

Agentschap Telecom presenteert ‘Quickscan Uitval Telecom’

Wat als telecommunicatie uitvalt? Om de gevolgen daarvan in beeld te krijgen heeft Agentschap Telecom de ‘Quickscan Uitval Telecom’ ontwikkeld. Deze scan biedt organisaties inzicht in de vraag hoe groot de kans op uitval van telecommunicatie is. De scan geeft ook aan welke maatregelen genomen zouden kunnen worden om dit te voorkomen.

Afhankelijkheid van telecom

Organisaties worden steeds afhankelijker van telecommunicatie. Denk aan mobiele telefoons, internet en slimme apparaten. Hierdoor kunnen organisaties steeds beter en efficiënter werken. Keerzijde is dat ze er ook steeds afhankelijker van worden. Als telecom uitvalt en data niet meer beschikbaar is heeft dat voor veel organisaties gevolgen. De Quickscan Uitval Telecom biedt organisaties handvatten om deze afhankelijkheid te verminderen.

Direct advies

De Quickscan Uitval Telecom leidt medewerkers van organisaties door een aantal vragen over kennis en gebruik van telecommunicatie binnen hun organisatie. Op basis van de antwoorden ontvangen organisaties direct advies over de mogelijke risico’s en te nemen maatregelen.

Het ontwikkelen van de Quickscan Uitval Telecom vond plaats in het kader van het programma Telekwetsbaarheid van Agentschap Telecom. Dit programma wil de samenleving bewust maken van de afhankelijkheid van telecommunicatie en weerbaarder maken door handelingsperspectief te bieden.

Ga hier naar de Quickscan Uitval Telecom.  Daarnaast heeft de Gasunie al de quickscan Uitval Telecom uitgevoerd. Lees hier het interview met Jaap-Jan Stuve van de Gasunie.