Een digitale nachtmerrie in de praktijk

Een digitale nachtmerrie voor veel organisaties: uitval van één of meer ict-systemen. Vaak is niet direct duidelijk wat de achterliggende oorzaak is of zelfs wat de gevolgen zullen zijn. Herstelvermogen is daarbij cruciaal. Wat moet er na uitval gebeuren en hoe functioneert een organisatie zo snel mogelijk weer normaal? 

We hebben een praktijkvoorbeeld waarin de digitale nachtmerrie werkelijkheid wordt. Onzekerheid, boosheid en andere emoties spelen dan allemaal een rol. Dit geldt natuurlijk voor degene die het probleem moeten oplossen, maar ook bij de directie en klanten. Voor iedereen is het een uitdaging. 

Gelukkig is het bij ons praktijkvoorbeeld goed gekomen en blikken direct betrokkenen terug op deze nachtmerrie. Ze geven organisaties tips voor het moment dat ze zelf met een digitale nachtmerrie geconfronteerd worden. 

Sprekers Sander Vols en Joost Gijzel

Foto sprekers Sander Vols en Joost Gijzel webinar 1
Beeld: DataExpert en Radboudumc

Van links naar rechts: